Blockquote

neděle 20. září 2015

Guláš se sojovými kostkami a bramborovou kaší - zdravá a chutná alternativa / Soy meat goulash with potatoe mash - healthy and tasty alternative


Večery začínají být čím dál chladnější, a proto je dobré si něco uvařit na zahřátí :).

Protože mi zbylo půl sáčku sojových kostek ve špajzi, rozhodl jsem se udělat můj oblíbený gulášek.
Tenhle je s bramborovou kaší.

Budeme potřebovat:

- kořenová zelenina (1 mrkev, 1 petržel, 1/2 celer )
- cibule
- česnek
- petrželová nať
- nové koření
- bobkový list
-  paprika mletá kouřová
- sůl
- pepř
- kmín mletý
- brambory (cca 1 kg)
- sojové kostky (50g)
-  umeocet
- tamari (sojová omáčka)
- lahůdkové droždí (není nutné)
- panenský slunečnicový olej
- hraška na zahuštění (není nutné)

Nejdřív jsem si z kořenové zeleniny, bobkového listu, nového koření, cibule, česneku, pepře a petrželové natě uvařil vývar (cca 45 minut).

Poté jsem si v hrnci na oleji orestoval nakrájenou cibuli (2 ks) a česnek (4 stroužky). Přidal jsem bobkový list (4 ks)  a nové koření (3 ks) Zalil jsem vše vývarem (cca litr a půl) a dochutil solí, pepřem, paprikou, umeoctem, sojovou omáčkou, kmínem, lahůdkovým droždím.
Vaříme cca 20 minut a poté zahustíme hraškou (není nutné).

Brambory jsem si oloupal a nakrájel na malé kostky.
Vařil jsem je cca 15 minut v osolené vodě, poté brambory scedil. Přidal jsem panenský slunečnicový olej (3 polévkové lžíce) a rozmixoval .

Sojové kostky jsem nejdřív propláchl horkou vodou. Poté povařil cca 10 minut v zeleninovém vývaru, který jsem dochutil solí a sojovou omáčkou.
Poté jsem kostky vyndal z hrnce a nechal na chvíli vychladnout. Vymačkal jsem z nich přebytečnou tekutinu.

Nakonec jsem kostky osolil, opepřil a orestoval na oleji spolu s česnekem cca  (3 stroužky).

Dobrou chuť :)

A jak děláte svůj oblíbený guláš vy? Dejte mi vědět, rád se nechám inspirovat.



Nights are getting colder,  so its good to cook someting to heat up yourself.

As i found  half package of soy cubes in pantry, i decided to make my favourite goulash :).
This one is with potatoe mash.

We need:

- root veggies (1 carrot, 1 parsley, 1/2 celery)
- onion
- garlic
- parsley tops
- allspice
-  bay leaf
- smoked red pepper powder
- salt
- pepper
- cumin powder
- potatoes (1 kg)
- soy cubes (50 g)
- ume vinegar
- tamari (soy sauce)
- nutritional yeast (optional)
- virgin sunflower oil
- pea powder for thickening (optional)

At first make a veggie broth from root veggies, bay leaves, allspice, onion, garlic, pepper and parsley tops (cca 45 minutes).

Then sear in the pot on oil sliced onion (2 pcs) and garlic (4 cloves). Add bay leaf (4 pcs), allspice (3 pcs). Pour the broth (cca 1 and half liter), season with salt, pepper, red pepper, ume vinegar, tamari, cumin, nutrition yeast.
Boil it for cca 20 minutes, then ticken with pea powder (optional).

Peel and slice potatoes to small pieces.
Boil them in hot salted water cca 15 minutes, then drain them. Added virgin sunflower oil (3 tbsp) and blend.

Wash out soy cubes in hot water at first. Then boil them cca 10 minutes in broth, which is seasoned with salt and tamari.
Then cubes take out from the pot and let them cool down for a moment. Squeeze additional liquid from them.

Finally season the cubes with salt, pepper and sear them on oil with garlic (3 cloves).

Bon appetite :)

And how you make your favourite goulash?  Let me know, i would like to get inspired by you.




2 komentáře: