Blockquote

POWr Multi Slider

úterý 22. září 2015

Hraška + Smažené tofu s opečenými bramborami a sojanézou / Hraska (peas mixture) + Fried tofu with roasted potatoes and soyanaisse



 Používáte hrašku?

Hraška je takový malý zázrak pro všechny, co z různých důvodů nemohou nebo nechtějí používat klasický trojobal (mouka, vajíčko, strouhanka). Je tedy vhodná jak pro celiaky, tak pro vegany, ale může se použít i v klasických jídlech jako zdravá alternativa.

Do you use hraška ( peas mixture)?

Hraška is little miracle for everyone, who from various reason cannot or dont want to use classic 3-wrap (flour, egg, breadcrumbs). Its suitable for celiacs, vegans, but also it can be use as healthy alternative in classic meals.


Jedná se o vychucenou hrachovou směs, která má využití má jak při smažení ,  tak při zahuštění omáček, polévek apod. nebo jde použít i v sladkých receptech. Také jde použít jako náhrada vajec ve slaných těstech nebo v karbanátcích.

Hraška is seasoned pea dough powder, which usage can be for frying, thickening of sauces, soups etc., you can even use it in sweet recepies. It can be also use as egg replacement in salty doughs or in burgers.


Já hrašku používám skoro pokaždé, když si chci obalit tofu, cuketu, brokolici nebo jakoukoliv jinou zeleninu a také hojně při zahušťování omáček.

I used it almost everytime, when i want to fry tofu, zucchini, broccoli or any other veggie and also often for sauces thickening.



Abych ukázal super rychlé využití hrašky v praxi, přikládám receptík z mého posledního junk foodování:) Jedná se o smažené tofu s opečenými bramborami a  sojanézou:)

Brambory (cca 5 ks) si nakrájíme na plátky, osolíme, posypeme mletou paprikou, zakápneme trochou oleje (2 polévkové lžíce) a promícháme. Poté je dáme do předehřáté trouby na 200 stupňů a pečeme cca 25 minut, dokud nejsou měkké a křupavé.

Tofu (použil jsem natural) si rozkrojím na půlky a  ochutím - použiju černou sůl a lahůdkové droždí (není nutné). Asi 4 polévkové lžíce hrašky na obalování smíchám s vodou, dokud nebude mít konzistence hustší kaše.

Tofu obalím v hrašce a smažím na rozpáleném oleji cca 2 minuty z každé strany.
Poté tofu položíme na papírový ubrousek, aby jsme se zbavilili přebytečného tuku.

Sojanézu můžeme buď koupit nebo si ji udělat, viz můj recept na sojanézu.


To use super fast usage of hraška in practice, i added recipe from my last junk fooding :).
Its for fried tofu with roasted potatoes and soyanaisse.

Slice potatoes (cca 5 pcs) for small pieces, salt them, sprinkle with red pepper powder, pour a little oil (2 tbsp) and stir. Then put them in preheated oven to 200 degrees and roast them cca 25 minutes, till they are soft and crunchy.

Tofu (used natural) slice in 2 pieces and season - with black salt and nutritional yeast (optional).
Stir cca 4 tbsp of hraška with water, till get thicker mash texture.

Soak tofu in hraška and fry it in hot oil cca 2 minutes from each side.
Then put tofu on paper napkin to get rid of surplus fat.

Soyanaisse you can buy or do it yourself, see my recipe for soyanaisse.



Kdo by chtěl něco zdravějšího, může si obalit cuketu a použít ji do salátu :)

Who wants something healthier, you can wrap zucchini and use it in the salad :)



Žádné komentáře:

Okomentovat